Yazmaq tələbatını daha
qədim tələbat olan danışmağın təzahür forması hesab etmək olar.
Yazan adam
Gözəgörünməzə müraciət edir.
7 yaşım olanda mən ilk
hekayəmi yazmışdım. O, bəbir ovu haqqındaydı və qardaşım yox idi deyə, hekayədə
özümə qardaş da uydurmuşdum. İndiyədək həmin hekayəni özümün ən uğurlu əsərim
hesab edirəm.
Gecə növbətçilik
etdiyim vaxtlarda, xəstələrə baş çəkdikdən sonrakı qısa fasilələrdə, yuxudan
qopartdığım saatlarda və dəqiqələrdə, şahmat oyunlarından və həkimlərin də,
həkim olmayanların da məşğul olduğu başqa işlərdən qalan müddətdə kitab
yazırdım...
Əlyazmalarımı geri
qaytararaq mənə səbrlə öyüd-nəsihət verirdilər ki, beyini siyasi coğrafiya ilə
(“Yaddaş diyarı”, “Emosiyalar səltənəti”, Tələbat dövləti”) qarışdırmaq olmaz,
həmçinin ruhun fəaliyyətinə şeir qoşmağa dəyməz.
...İxtiyar sahibisən, neynək, redaktor kimi,
Alt-üst elə yazımı, şumla traktor kimi.
Qurdala hər cümləmi, sök-dağıt, zövqüncə qur
Bu işə görə səndən heyif çıxaram mən də,
Gələcək nəsillərin ali məhkəməsində -
Unutma, qrafomanlar hamısı kinli olur...
Qəribədir, çox
tələm-tələsik yazdığım variantlar birdən-birə bəyənilirdi. Siqnal nüsxələrində
bir aləm mənasız və duzsuz şeylər – müəllifin bu dünyada yaşamağa yaramadığını
göstərən saysız-hesabsız çatışmazlıqlar aşkara çıxırdı.
“Nə olsun ki, birtəhər
dözərik, belə hesab edək ki, bu, gəncliyin səhvidir. Təzədən başlamaq hələ gec
deyil”.
Kitabın üzqabığından
yad, həkiməoxşamaz kor-kobud bir sifət boylanır. Elə bilirlər ki, bu sənsən.
Əcəb oldu sənə.
Məktublar axıb gəlməyə
başladı...
Elə onlar məni
inandırdı ki, Gözəgörünməzi maraqlandıran nə üslub gözəlliyidir, nə də bilik; hətta
necə yaşamaq barədə məsləhətlər də onu cəlb etmir. Hərçənd bütün bunlar bəlkə
də işə yaraya bilər… Gözəgörünməz, kitabda özünü axtarır.
Əgər gözəllik
qavranılmırsa, vay onun halına! Əgər bilik bəyənilmirsə, vay onun halına!
Çalışırdım izah edim
ki, insanşünaslıq hazır reseptlər yığını və düsturlar toplusu deyil, onun
məğzini duymalısan, yəni mənalar ümmanına dalmalısan; istəyirdim deyim ki,
qeyri-insani hər nə varsa, onların da heç biri insana yabançı deyil, başa
salmaq istəyirdim ki, mahiyyət hər yerdədir...
Çiçəyin mahiyyəti
nədədir? Və ləçəkləri bir-bir qopara-qopara çiçək mahiyyətini dərk etmək
olarmı?
© Vladimir
Levi
No comments:
Post a Comment