Ravel Fransa musiqisinin ən
ünlü inqilabçılarından biridir. Hələ gənc yaşından etibarən kumiri olduğu Klod
Debüssinin təsiri altına düşüb. Nəticədə, Debüssinin müxtəlif əsərlərinə
qarşılıq olaraq bir-birindən maraqlı əsərlər yaradıb.
Moris Ravelin ən çox tanınan və sevilən əsəri
“Bolero”dur. O, bu möhtəşəm orkestr əsərini 1930-cu ildə rəqqas İda Rubinşteyn
üçün yazıb. Bu ispan rəqsi “3/8” ölçülü bir mövzunun dəyişik alətlər və dəyişməyən
ritmlə daimi təkrarından ibarətdir.
Ravelin ünlü əsərlərindən biri də Birinci Dünya
Müharibəsində sağ əlini itirən dostu pianoçu Pol Vitgenşteyn üçün yazdığı sol əl
üçün piano konsertidir.
Nikkolo Paqanini italiyalı əfsanəvi skripka ifaçısı və bəstəkardır. Onun ifaçı-bəstəkar
kimi yetişməsində musiqiyə sonsuz sevgisi olan atasının böyük zəhməti olub. Hələ uşaq ikən ona mandolin çalmağı öyrədir. Nikkolo
daha sonra skripkaya başlayır.
Paqanini bir dəfə konsertdən qabaq skripkasına qədər
hər şeyini qumarda uduzur. Levron adlı bir fransız taciri sənətkara nəfis bir “Guarnerius”
skripkası hədiyyə edir və Paqanini ancaq bu yolla konsertini gerçəkləşdirə bilir.
Bundan sonra onun həyatı Vyanadan Berlinə, Parisdən
Londona qədər bütün Avropa şəhərlərində parlaq konsertlər verməklə keçib. Ən
ünlü əsəri “24 capriccio Op. 1”əsəridir.
Salyeri bəstəkarlıqdan əlavə
müəllimlik də edib, Şuberti yetişdirib, Beethovenə vokal texnikası dərsləri
verib. Salyeri bir ara böyük alman bəstəkarı Qlyukla da dostluq edib və birlikdə
“Les Danaides” adlı opera yazıblar.
Antonio Salyeri bundan başqa Motsartın çağdaşı,
yaxın dostu və deyilənlərə görə, ... qatili olub.
![]() |
C. Rossini - Sevilya Bərbəri |
Rossini həm əsərləri, həm də
yaşam tərzi ilə diqqət çəkən bir bəstəkar olub. Bir dəfə konsertdən qabaq
salona daxil olarkən bir xanım qaçaraq onun yanına gəlir və “Sinyor, ilk dəfə
sizin ariyalarınızı ifa edəcəyəm və çox qorxuram” deyir. Ünlü bəstəkarın cavabı
çox qısa olur: “Mən də...”
Şubert özünün məşhur
“Tamamlanmamış Simfoniya”sı barədə bir dostuna bunları söyləyib: “Dostum, bu əsəri
dinlərkən gözlərinin önündə sağlamlığı əsla bərpa olmayacaq, parlaq ümidlərindən
heç biri gerçəkləşməyəcək və həyatı yarımçıq qalacaq bir insanı canlandırmalısan”.
Tamamlanmamış Simfoniya illərlə, hətta yüz illər boyunca yaddaşlarda bir sual
kimi qalıb. Hətta 1920-ci ildə Nyu Yorkda simfoniyanın tamamlanması üçün
müsabiqə də keçirilib, ancaq yarışın qalibi olacaq səviyyədə əsər tapılmayıb.
Smetana on bir uşaqlı bir
ailənin övladı idi və həyatı çətinliklər içərisində keçib. Ölümü isə çox acınacaqlı
olub. Smetana uşaqlığında özünə Motsartı örnək götürmüşdü. Hətta xatirə dəftərində
hələ uşaqlıq illərində yazdığı bu qeydə ölümündən sonra rast gəlindi: “Bəstəkarlıqda
Motsart, texnikada isə List olmaq istəyirəm”.
Brams musiqi dünyasının
bu qaşqabaqlı nəhəngi, Beethovenə xüsusi bir heyranlıq bəsləyib. Hətta dönəmin
nüfuzlu musiqi adamları Bramsın birinci simfoniyası barədə “Əgər Beethoven
onuncu simfoniyasını yazsaydı, bax, belə bir şey olardı” demişdilər. Brams
bundan başqa Şumandan da təsirlənmişdi. Şumana yazdığı bir məktubda “Sənin
musiqin də məni eynilə, Beethovenin musiqisi kimi təsirləndirir. Yeni bir
simfoniya ya da uvertüra eşidincə özümü o əsər tərəfindən həbs edilmiş kimi
hiss edirəm” deyirdi.
Hendel Almaniyada doğulub,
İtaliyada inkişaf edib və İngiltərədə şan-şöhrətə və var-dövlətə qovuşub. Həm cərrah,
həm də bərbər olan atası oğlunun musiqiçi olmasını heç istəmirdi. Hendel evdən
qaçır və kilsələrdə orqan və klavesin çalmağa başlayır. 25 yaşında çatanda isə
Londona gedib Britaniya vətəndaşlığı alır və İngiltərənin ən çox diqqət mərkəzində
olan şəxsləri arasında yer alır.
Bax ailəsinin kökü
1561-ci ilə, Hans Baxa qədər uzanır. Bizim yaxşı tanıdığımız Yohann Sebastyan
Bax isə 1695–ci ildə doğulub, yəni tanınan ən “köhnə” Baxdan 124 yaş kiçikdir. Məsələnin
maraqlı tərəfi odur ki, Yohann Sebastyan Bax ailənin 32-ci musiqiçi üzvüdür. Ailənin
ilk musiqiçi üzvünün Hasn Bax olduğu ehtimal edilir. Yohann Sebastyan Bax dəyirmançı
olan babasının babasının babasının (7-ci nəsil) bu gün çox az rast gəlinən bəstələri
üçün bunları söyləyir: “Küləyin çıxardığı səsi elə gözəl işləyib ki, iddia edirəm,
üyütdüyü un musiqisi qədər gözəl deyil”.
Pörsel İngiltərədən nadir çıxan bəsətəkarlardan biridir. Ölümü isə xeyli ilginc olub. Gecələr
sadəcə saat on birə qədər evdən çıxmasına icazə verilən Pörsel yağışlı bir gecədə
evə daha gec döndüyünə görə həyat yoldaşı onu içəri buraxmır və ünlü bəstəkar yağış
altında gözləyərək soyuqdəymədən ölür. Pörsel xüsusilə Şimali Afrika və Şərq mövzularında
təqdirəlayiq əsərlər yaradıb. Hətta “Qordiyon Düyünü” adlı bir şeir də bəstələyib.
Musiqi terminləri:
Çardaş - Macar xalq rəqsidir
(macar dilində "csarda" - meyxana). Çardaş rəqsi 2 hissədən ibarətdir:
yavaş və cəld. Ölçüsü 2/4-dir, kəskin sinkopa ritmi ilə seçilir. Çardaş rəqsinin
elementlərindən bir sıra məşhur musiqi əsərlərində istifadə edilib: Listin
"Macar rapsodiyaları", Bramsın "Macar" rəqsləri",
Çaykovskinin "Qu gölü" baleti və əlbəttə ki, Montinin “Çardaş”ı.
Kastanyet – İspaniya və Cənubi
İtaliyada xalq musiqisində geniş istifadə olunan şabalıdabənzər, bir-birinə
bağlanmış iki taxta parçası. Bolero, fondaqo və tarello kimi xalq rəqslərində bəzəyici
bir ritm ünsürü
kimi yeri əvəzolunmazdır.
Romans – Bəstəkarın
hansısa qəlibə uyğunlaşmaq məcburiyyətində olmadığı, daha çox “romantik”
parçalara verilən ad.
Leitmotiv (alm.) – Obrazların ya da
hadisələrin tanıdılması üçün istifadə edilən melodik, ritmik və ya harmonik
xarakterli musiqi parçaları. Xüsusilə, operada çox rast gəlinir. Vaqnerin
operalarında “leytmotivlərin” xüsusi bir önəmi var.
Bemol – Qarşısındakı notu
yarım ton bəmləşdirən musiqi işarəsi
Diyez (fran. Diése, ing. Sharp,
alm. Kreuz) – Bemolun əksi. Yəni, qarşısındakı notu yarım ton yüksəldir.
Mezzo (ital.) – Yarı, yarım
Camera (ital.) – “Otaq” mənasını
verir. “Sonata da camera” ya da “concerto da camera” dindənkənar xüsusiyyəti
olan intrumental musiqiləri ifadə etmək üçün istifadə olunan terminlərdir.
“Sonata da camera” müxtəlif rəqslərin ard-arda ifa edilməsi baxımından süitaya
bənzəyir.
Capella (ital.) – Bir musiqi
parçasını səsləndirən müxtəlif alətlərdən ibarət birlik.
Cavatina (ital.) – Daha “arıq”, daha sadə bir
ariya növü.
Falsetto (ital.) – Kişi səslərinin
normal diapazondan xaric uca, qadın səsinə bənzər səslər çıxarmaq məqsədilə əl
atdıqları üsul.
İmprovisation (fran.) – Sərbəst ifa ya da
şərh. Musiqini hazırlıqsız şəkildə həmin anda daxilən duyduğun kimi həm
yaratma, həm də ifa etmə sənəti.
Opus (lat.) – “Əsər” mənasında işlənir.
Bəzi bəstəkarlar əsərlərinin bəstələnmə ya da yayımlanma sırasını bildirmək
üçün “Op.” qısaltması və əsərin sıra nömrəsindən istifadə edirlər.
Polka – Bohema (sərsəri həyat
keçirən ziyalılar) mənşəli, iti templi rəqs.
Primadonna (ital.) – Tərcümədə
“Birinci Qadın” mənasına gəlir (“prima”, “donna”). Operalarda baş qadın ifaçılara
verilən ad.
Soprano – Ən uca qadın və
ya uşaq səsi.
Xylophone – Ksilofon. Müxtəlif
uzunluqda taxta lövhələrdən ibarət zərb musiqi aləti.
Scherzo (alm.) – “Zarafat” mənasını
verir. Beethovendən bu yana menuetin yerini alan bölüm. Müəyyən formalı, təkrarlanan
ritmik fiqura əsaslanır. Menuetdə olduğu kimi “əks xarakterli” asta bir hissəsi
(üç hissəli) var.
No comments:
Post a Comment